donderdag 2 december 2010

Verjaardagsjurk voor Karen

Onze kleine grote meid is vandaag 5 jaar geworden. Bij een verjaardag hoort een feestjurk. Als model vond ik hiervoor het patroon van Abacadabra nr. 106 wel geschikt. Het is een model van een ballonjurk en voor een 5-jarige een superleuk model.

Ik heb wel een wijziging doorgevoerd; de rits in het voorpand heb ik achterwege gelaten en daar ben ik heel tevreden over. De jurk bolt nu aan de voorkant ook mooi.
Daarnaast heb ik de voor- en achterpas incl. de schouderbanden voorzien van een beleg, dus het bovenpand is in z'n geheel dubbel. 

Ik heb alleen de nestels wat te dicht bij elkaar gezet, maar dat is niet zo erg.

De foto's:







7 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd!!!! En wat een prachtige jurk is het geworden! Hij staat hier ook in de planning voor de kerst voor een 3-jarig meisje (ben nl. bang dat de 5-jarige hem niet wijd/draaierig genoeg zal vinden ;-)! )

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je meid! Ze straalt in d'r nieuwe creatie.
    Fijn om weer wat nieuws van je tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke jurk! Gefeliciteerd met jullie grote meid.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd! Wat een mooie verjaardagsjurk heb je gemaakt!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, nog van harte gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met de jongedame en de jurk is prachtig.

    groet, Jildou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw mooie jurk !!
    Eenehh.. nog gefeliciteerd !!

    BeantwoordenVerwijderen