donderdag 17 december 2009

Broek, blousje en bodywarmer voor Jessica

Morgen, 18 december, is er kerstviering op school. Dan moet je natuurlijk wel nieuwe kleren aan hebben. Nou, daar is even voor gezorgd. Karen had al wat nieuws, haar stelletje kleren van de verjaardag, maar Jessica moest ook wel wat moois hebben.

Ik had al een bruine 3/4 broek uit de Knippie van oktober/november gemaakt. Het is broek nr. 12.
Tijdens het surfen op het internet kwam ik toevallig op de site van Carbone en daar zag ik deze bodywarmer.

Nou, die bodywarmer moest er dus maar komen.

Van de stof van de winterjas van Jessica had ik niet meer genoeg over, dus toen mijn ouders toch toevallig naar Enschede gingen, heb ik ze maar de opdracht gegeven om een paar meter van die stof mee te nemen voor mij. Het is supermooie stof om wat van te maken. Wellicht komt er volgend jaar nog wel zo'n zilveren jas. Je kunt de stof maar beter in huis hebben.
Op de stoffenbeurs in Rijssen vond ik bij Megastoffen een mooie bruine bont. Die was dus geschikt voor de binnenkant van de bodywarmer.
Het patroon is een basispatroon van een giletje van een Blixem patroon. Extra ruimte voor de rimpels erin gemaakt en een bandje over de stiknaad van de rimpels gezet. Labeltje met maat achterin, siernieten erin, 2 gespen gekocht en manlief gevraagd om 1 pinnetje van de ene gesp over te zetten naar de andere gesp en zo is de bodywarmer ontstaan.

Bij de stoffenkraam had ik een tijdje geleden, met behulp van de dames op het forum van Sancho, een witte katoen met een klein bruin stipje gevonden. Hier heb ik een blousje van gemaakt.

Ik ben uiterst tevreden over het eindresultaat en Jessica kan niet wachten tot het morgen is en ze de kleding aan mag trekken.

Hieronder de foto's van het geheel:


Foto bodywarmer:



Detailfoto's:


Foto's broek:


1 opmerking:

  1. Oeee wat zal dat heerlijk warm zijn en nog mooi ook. Echt een bling bling kledingstuk. MOOI!!!

    BeantwoordenVerwijderen