maandag 6 februari 2012

Carnavalsjurken aanpassen

Op school vroegen ze mij 2 weken geleden of ik nieuwe carnavalsjurken voor de prinses en de barones, zodanig kon aanpassen, dat smalle, bredere, kleine en grotere meisjes uit groep 8 de jurken aan konden hebben.
Ik zei toen: Dat wil ik wel doen. Ik had de jurken toen nog niet eens gezien.
Afgelopen vrijdag is de verkiezing geweest en maandag 13 februari wordt op school bekend, wie het zijn geworden.
Ik heb toen direct de jurken door 3 meisjes laten passen. 1 groot meisje, 1 middelmatig en 1 kleine meisje. Voor het grootste meisje was de lengte en breedte perfect. Voor de anderen moest de lengte en breedte dus aangepast worden.
Na de passessie ben ik eerst naar mijn naaijuf gereden en zij had een geweldig idee. Ik heb lusjes op het voorpand gezet en door middel van een lint kan de jurk dan aan de voorkant worden ingenomen. De rokken heb ik aan de achterkant voor zien van satijnlint en daar knoopsgaten elastiek doorheen geregen. Het heeft in totaal 6-7 uur naaiwerk gekost, maar ik ben wel tevreden over het resultaat.

Hieronder de foto's van 1 van de 2 jurken. Er is nog een zwart met goud, maar die krijg ik niet goed op de foto:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten